torsdag 3 mars 2011

Lidandets Skapande

Jag har märkt att jag blir som mest produktiv när jag mår som sämst. Om jag sover dåligt, är sjuk eller på annat sätt inte mår så bra tar jag tag i saker eller skapar. Jag undrar om det beror på ifall man på något sätt behöver få utlopp för sitt lidande eller känner att något behöver förändras och gör något åt det. Om man är nöjd med tillvaron finns inget som motiverar en att bryta mönster eller göra något radikalt.
    När jag gick på Norra Konstskolan hade jag under några veckor en svacka i mitt skapande och jag kunde knappt gör någonting. Men å andra sidan så mådde jag riktigt bra och var nöjd och glad. Efter dessa muntra  veckor när jag hade stora sömnsvårigheter och var stressad målade jag tavlor som The Beatles släppte skivor 1964.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar