torsdag 3 mars 2011

Lyxfrukost och Lime

Igår när jag inte kunde sova surfade jag runt på Apartment Therapy och hittade ett intressant recept på spenatpannkakor. Jag var tvungen att prova det och föll direkt. Jag byggde precis som de ihop det som en macka, men la till stekt tomat också. (Åt den dock med kniv och gaffel)
Pannkakorna gjorde jag av
fryst spenat
ägg
mjöl

Jag hade nog lite för mycket mjöl i, vilket gjorde pannkakorna lite stabbiga. Smeten ska vara lite fastare än vanlig pannkakssmet, men inte så att man måste trycka ut smeten i stekpannan (vilket jag fick, inte bra) Sedan stekte jag ägg och tomat och slängde på en ostskiva. FAN VAD GOTT DET BLEV!

När jag åkte hem från päronen i helgen fick jag med mig 12 limefrukter. Då min lever inte skulle bli så glad om jag gjorde caipirinha på alla dessa pressade jag saften ur dem och hällde i iskubsbrickor för att frysa in. På så sätt kan jag när andan faller på göra mig en drink, saft, sorbet eller något annat i vilket man kan behöva pressad lime. Nu behöver de inte bli dåliga och jag kommer jämt ha lime till hands. PROFIT!

1 kommentar:

  1. Vilken superbra idé! Berätta hur det funkade sedan när du tinar upp och gör drink eller något annat! AK

    SvaraRadera